Контрольна робота № 1 (розгорнуті відповіді на запитання) з теми «Усна народна творчість»



Тема. Контрольна робота № 1 (розгорнуті відповіді на запитання) з теми «Усна народна творчість»
Мета: формувати ключові компетентності: уміння вчитися — самоорганізовуватися до навчальної діяльності;
загальнокультурну — розвивати навички самостійної роботи, пам'ять, зосередженість;
соціальну — розвивати вміння з повагою ставитися до вчителя, однокласників;
інформаційну — формувати бажання й уміння орієн­туватися в інформаційному просторі;
комунікативну — удосконалювати вміння дітей фор­мулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її результатами.
Визначити рівень предметних компетентностей і компетенцій шляхом виконання контрольних навчально-пізнавальних і практично-зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:
емоційно-ціннісної — з'ясувати роль пісні та думи в житті людини;
літературознавчої — за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь і навичок із вивченої теми, закріпити їх;
загальнокультурної — розвивати увагу, пам'ять, рішучість, кмітливість, уміння акумулювати набуті знання і застосовувати їх під час виконання завдань; виховувати наполегливість, старанність, силу волі, інтерес до наслідків власної праці, пунктуальність.
Обладнання: запитання дія контролю за темою.
Тип уроку: урок контролю, корекції знань і вмінь.
Хід уроку
Дайте письмову відповідь на запитання: «Навіщо потрібно сучасному учню знати народні історичні пісні та думи?».
2) Зачитування учнями домашніх творів
1) Пояснення вчителя щодо виконання контрольної роботи
2) Виконання контрольної роботи (додаток)
Підготувати повідомлення про життя і творчість Т. Г. Шевченка, ознайомитися з матеріалом у підручнику.







Відповіді:
Варіант 1
1) Естетична, виховна, пізнавальна.
2) Зачин, або заплачка.
3) «Зажурилась Україна».
4) Про боротьбу проти соціального гніту.
5) «Та, ой, як крикнув же козак Сірко».
6) Заперечне порівняння.
7)    Ліро-епічний твір героїчного характеру про події минулого та відомих історичних осіб. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками, про боротьбу проти соціального та національного гніту.
8)  Постійні епітети: «шабля гостра», «битий шлях» «сивий коник», тавтологія: «хлопці-молодці», «пане-брате», «кляли-проклинали», риторичні звертання: «Вся ти єси, Україно, славою покрита», запитання, інверсія, анафора, паралелізм.
9)   Своєрідний спів-декламація у супроводі музичного інструмента, думи.





1)  «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, в'ють буйні...», «Ой, не ходи, Грицю...».
2)  «Зажурилась Україна».
3) «Максим козак Залізняк».
4) «Маруся Богуславка».
5) «славословіє».
6) Паралелізм.
7)  Це специфічна для літератури форма відображення дійсності, відтворена уявою письменника; образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо.
8)           Вид українського народного героїчного епосу, великі пісенно-розповідні твори здебільшого героїчного змісту, що виконуються речитативом у супроводі бандури, кобзи чи ліри; думи ХІV — ХV ст. про героїчну боротьбу проти турецько-татарських нападників та про ту­рецьку неволю, думи XVI — початку XVII століть про боротьбу з національним поневоленням, думи кінця XVII століття — соціально-побутові.
9)           Народні мандрівні співці, виконавці пісень та дум; Остап Вересай, Гнат Гончаренко, Михайло Кравченка та ін.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Літературні диктанти "Захар Беркут" Івана Франка

Елементи незвичайного в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Своєрідність композиції твору. Особливості її мови та символіка образів-жителів країни.

Склад. Правила переносу з рядка в рядок.