Контрольна робота. Діалог.



1.      Укажіть правильні твердження.
o    А  Речення, що вказує на те, кому належить вимовлене, називається прямою мовою.
o    Б  Пряма мова не може мати у своєму складі вигуки.
o    В  Пряма мова може містити у своєму складі вставні слова, звертання.✔
2.      Укажіть схеми, у яких правильно розставлено розділові знаки.
o    А  «П, — а, — п.
o    Б  «П. — А».
o    В  «П, — а, — п».✔
3.      Укажіть правильно намальовану схему до речення: «А на Запорожжі кошовий Сірко, ватаг сильний, помер», — занотовував для пам’яті поколінь самовидець (О. Апанович).
o    А  «П», — а.✔
o    Б  «А», — п.
o    В  «П» — а.
4.      Укажіть речення, де є непряма мова.
o    А  Стародавня народна приповідка мудро вчить: «Держімося землі, бо  земля держить нас»  (За Г. Тарасенко).
o    Б  Мати  говорила про те, щоб я  завжди  слухався  свого  серця.✔
o    В  А Сашкові  сказала: «Тобі,  сину, треба  стати  іншою людиною. Інакше все, чим ти живеш, піде за вітром» (За Л. Сапожниковим).
5.      Укажіть речення, де правильно розставлено розділові знаки.
o    А  «У  вигляді  мови, —  сказав  Олесь  Гончар, —  дано  людині великий дар 
o    Б  Як пише  сучасний український поет Михайло Шевченко: «Щоб  ми  з  вершин  Чернечої  крутизни  нарешті  не  лукавили Вітчизні ні власній, ані братовій — довік. Пречиста мово, слово світанкове, Зламай злочено ковані підкови, яви нам в душі свій пречистий лик!»  (За А. Бортняком).✔
o    В  «Хіба зацікавить кого доля робітників у моєму творі, коли на них, живих, ніхто не звертає уваги?», — з гіркотою подумав поет  і повернувся додому  (За І. Вільде).
6.      Укажіть речення, де неправильно розставлено розділові знаки.
o    А  Тепер,  коли  тебе  довго  немає,  я  дивлюся  на  неї  і  згадую: «Любуйся  калиною,  коли  цвіте,  а  дитиною,  коли  росте» (За В. Скуратівським).
o    Б  Він міг би сказати про себе словами Блока: «Одним із моїх натхнень була чесність» 
o    В  Бувало  так,  що  беручи  до  рук  якийсь  перекладний  твір казав «А я ж колись це теж перекладав»  (За Г. Кочуром).✔
7.      Зазначте речення, де є пунктуаційні помилки.
o    А  Ні — ні, та й прозвучить голос: «А нащо їм знати про ці жахи?
o    Досить  і того, що ми  їх пережили»  (За А. Малишком).
o    Б  Мовби казав: «Я вже вам зовсім вірю, але ще трохи сумніваюся…» 
o    В  «І тепер,  подумав  він  уві  сні, —  можна  не  боятися жодного хижака, тепер можна  бути  справжнім  сміливцем…» (За М. Cлабошпицьким).✔
8.      Укажіть місця, де не може стояти пряма мова.
o    А  На початку речення.
o    Б  В кінці речення.
o    В  Тільки на початку речення.✔
9.      Які твердження (з поданих) істинні?
o    А  При діалозі не вживаються слова автора.
o    Б  Слова автора й пряма мова оформлюються різною інтонацією.✔
o    В  Інтонація слів автора є виключно розповідною.
10.  У якому з речень правильно поставлено розділові знаки?
o    А  «…Наш ідеал — працелюбна людина, — пише В. Сухомлинський. — Вдумайтесь у ці слова!»✔
o    Б  …Наш ідеал — працелюбна людина, — пише В. Сухомлинський. — Вдумайтесь у ці слова!
o    В  «…Наш  ідеал —  працелюбна  людина», —  пише  В.  Сухомлинський. — Вдумайтесь у ці слова!»
11.  Напишіть твір-опис «Мальовниче місто рідне…», використовуючи пряму та непряму мову, діалог.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Літературні диктанти "Захар Беркут" Івана Франка

Елементи незвичайного в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Своєрідність композиції твору. Особливості її мови та символіка образів-жителів країни.

Склад. Правила переносу з рядка в рядок.