Вікторина



«МОЯ МОВА»
Мовна вікторина
Мета:  узагальнити і закріпити вивчений матеріал, удосконалювати навички правильно оформлювати усні висловлювання, розвивати логічне й творче мислення учнів; виховувати і формувати активність у прийнятті рішень, суспільному житті, відстоювати свою позицію; сприяти вихованню любові і      по­ваги до рідної мови, розуміння своєї причетності до долі мови, відчуття власної відповідальності за неї.


1. Відгадайте загадки

Букви всі — від А до Я, —
як одна міцна сім’я.
Варто всіх у цій родині
знати грамотній дитині.
(Абетка)

Хтось на біле полотно
чорне висипав пшоно.
Як зумієш позбирати,
зможеш книжку прочитати.
(Букви)

На уроках, в книжці, в школі
почерпнеш ти їх доволі.
І назавжди у житті
стануть друзями тобі.
(Знання)

Настрибався зайчик вволю,
білий слід лишав по полю.
Ми за ним спостерігали,
слово «мама» прочитали.
(Крейда)

Дерев’яний та довгенький,
хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає —
все довкола розцвітає.
(Пензлик)

У портфелі є хатинка —
ручки там живуть, резинка,
клей, лінійка, кутники? —
школярів помічники.
(Пенал)

Худорлява і вертлява,
на папір біжить у справах,
закарлючки полишає, —
у пеналі спочиває.
(Ручка)

Олівці Петрусь узяв,
швидко щось намалював.
Хоч крути, а хоч верти,
має тільки три кути.
(Трикутник)

Без рук, без ніг світ за хвилину оббігає,
(думка)
Невеличка деревина,
із граніту середина.
Всім потрібна, щоб писати,
Щоб картинки малювати.
(Олівець.)
Малий кошик із чорного озерця
Воду бере та біле поле поливає.
(Перо, чорнильниця, папір)
Снігові поля, чорні грачі.
Хочеш розумним бути - бери та вчи.
(Книжка.)
Не кущ, а з листочками; не сорочка, а зшита; не людина, а навчає.
(Книжка.)
Біля рілля, чорне насіння.
Лише той посіє, хто розуміє.
(Писання на папері.)
2. Гра «Хто швидше»

Дайте відповіді на запитання
1. Скільки букв в українському алфавіті? (33)
2. Скільки голосних в українській мові? (6)
3. Який знак в українській мові не є розділовим? (Дефіс, апостроф)
4. Назвіть останній відмінок української мови. (Клична форма)
5. Поставте займенник «себе» в Н.в.(Немає Н.в.)
6. Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових частин? (Вигук)
7. Скільки звуків у слові «кущ»? (4)
8. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)
9. Рід іменника «сирота». (Спільний)
10. Головні члени речення. (Підмет і присудок)
11. Другорядний член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків.(Додаток)
12. Яка частина мови вказує на предмет, але не називає його? (Займенник)
13. Поставте у кличний відмінок слово «юнак» (Юначе!)
14. Скільки відмін має іменник? (4)
15. Суть Емського указу.
(Заборона розмовляти українською, писати і друкувати твори цією мовою)
16. Назвіть знак, що позначає тверду, роздільну вимову на межі приголосного і голосного. (Апостроф)
17. Що вивчає розділ про мову «Морфологія»? (Частини мови)
18. Розділ науки, який вивчає звуки. (Фонетика)
19. Поставте дієслово «вигукувати» у наказовий спосіб. (Вигукуй!)
20. Поставте іменник «мати» у З.в. (Матір)
21. Назвіть слова з префіксом прі-. (Прізвисько, прірва, прізвище)
22. Скільки звуків у слові «ходжу»? (4)
23. Частина слова без закінчення. (Основа слова)
24. Закінчити: «Слово до слова — зложиться...». (Мова)
3. Гра «Аукціон» (Тема. Фразеологізми )     
       За 3 – 4 хв. учні повинні назвати якомога більше фразеологізмів зі словами: голова, язик, око, зуби, ноги.
  
4. Орфографічна естафета
        На дошці записано слово з орфограмою (наприклад, директор). Кожен член команди повинен написати слово з орфограмою, яке б починалося буквою, на яку закінчилося попереднє. Виграє команда, що швидше впорається із завданням. (Наприклад: директор – «Рукавичка» - ательє…).

5. «Сховане слово»
Доберіть до кожного слова антонім і прочитайте «сховане» слово. Всі слова –антоніми повинні починатися однаковою літерою.                                                                                                                     
1. Конкретний. 2.Мирний. 3.Неохайний. 4.Відносний. 5.Пасивний.
6.Синтетичний. 7.Неологізм. 8.Симпатичний.

1.











2.











3.










4.











5.









6.












7.









8.















6. Розв’яжіть лінгвістичну задачу :
       Після закінчення уроку вчителька попросила учня покликати до кабінету Онищенка. Хлопець, вийшовши з кабінету, замислився: кого ж потрібно покликати, адже в класі є і Олена Онищенко, і Петро Онищенко?                                                                                                           

   7.  Гра «Зайвина»
Визначте «зайве» слово, обґрунтуйте свій вибір.
1.     Марш, вежа, круча, плече, надія.
2.     Дріжджі, радощі, окуляри, листки, ножиці.
3.     Листоноша, дружина, староста, слуга, сирота.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Літературні диктанти "Захар Беркут" Івана Франка

Елементи незвичайного в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Своєрідність композиції твору. Особливості її мови та символіка образів-жителів країни.

Склад. Правила переносу з рядка в рядок.