Тема уроку. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА. Дієслово (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)
Тема
уроку. ТЕМАТИЧНА
КОНТРОЛЬНА РОБОТА. Дієслово (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)
Мета:
оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми «Дієслово як частина
мови»; перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання
дієслів у мовленні; удосконалити навички розпізнавати мовні явища,
установлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо.
Форма
проведення тематичної контрольної роботи: виконання тестових завдань.
Обладнання:
тестові завдання.
Тип
уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
ХІД
УРОКУ
І.
Організаційний момент
ІІ.
Ознайомлення семикласників з темою, метою й завданнями уроку
ІІІ.
Мотивація навчальної діяльності учнів
1.
Ознайомлення
із критеріями оцінювання тестових завдань.
2.
Виконання
тестових завдань.
1. Переписати, подані в дужках дієслова
ставлячи в потрібній часовій формі. Визначити час і вид кожного з дієслів.
Барвінок – вічн…зелена трав…яниста рослина,
лис…тя якої (зберігати) зелений колір навіть під снігом. Живуч…сть і
витриваліст… барвінка, його красу (оспівувати) у багатьох народних піс…нях. З
давніх…давен барвінок (стати) символом молодос…ті, кохан…я та шлюбу.
2. Подані дієслова поставити у формі третьої
особи множити теперішнього чи майбутнього часу і записати у дві колонки за
дієвідмінами.
Навчити, блищати, жовтіти, сидіти, нищити,
плести, робити, вимикати, дзвеніти, цінити, точити, лікувати, дружити, вабити,
в’язати, виходити.
3. Переписати, розкриваючи дужки.
(Не)гайся у добрі. (Не)обізлися в горі.
(Не)війся у вітрах. І (не)брудни свій путь. (Т.Севернюк.) У мене так серце
закам’яніло, що я вже й плакати (не)здужав. (О.Кониський.) Люби життя, але умій
при цьому ти (не)навидіть всяку цвіль і гнидь. (Л.Забашта.) Я ніколи
(не)стомлюся жити, і життя мені (не)розлюбить. (Ф.Мисик.) Я (не)стямився, коли
роса, а далі й вечір упали на діброви. (М.Стельмах.)
4. Записати речення, виписати 3 дієслова,
зробити їх морфологічний розбір:
Посадіть калину в чистім полі! Хай вона
освятить час.
Зазирни у дзеркало – і побачиш людину, яку ти
міг би зробити кращою.
ІV.
Організований збір зошитів для тематичних контрольних робіт
V.
Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання тестових завдань
VI.
Домашнє завдання
Скласти шість
завдань за темою «Дієслово» на встановлення відповідності.
І варіант
І рівень ( 3 бали)
1. Який розділ про мову вивчає частини мови?
а) синтаксис; б) пунктуація; в) морфологія; г)
орфографія;
2. Дієслово відповідає на питання…
а) де? коли?; б) хто? що?; в) що робить? що
зробить? г) який? яка? яке?
3. Вибрати рядок, у якому записані лише
дієслова.
а) читати, малювання, їздити, летіти.
б) швидко, спішити, скакати, хворіти;
в) прийшла, зійшли, співають, зеленіє.
г) ясніє, зелень, швидкий, якісно.
4. Дієслово має такі форми:
а) неозначена форма, особове дієслово;
б)дієприкметник, дієприслівник;
в) неозначена форма, інфінітив, особове
дієслово;
г) неозначена форма, особове дієслово,
безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.
5. Вибрати з поданих слів, рядок, у якому
записані лише дієслова майбутнього часу складної форми.
а) сміятись, буду ходити, прийду;
б) писатимемо, торгуватимуть, цікавитимуться;
в) приїду, зайду, шепче;
г) будемо читати, привітають, скакатимуть.
6. У якому з рядків записані всі часи
дієслова?
а) малюватиму, дивлюся, прийшов;
б) об’їхав, буде читати, кричатиме;
в) дивиться, благав, читати;
г) зробить, закликав, співатиме.
ІІ рівень( 2 бали)
1. Утворити дієслова доконаного і недоконаного
виду: брати, .їхати, зеленіти.
2. Записати приклади всіх форм дієслова.
ІІІ рівень( 4 бали)
1. Записати в особах просту, складну і
складену форми дієслова майбутнього часу варити.
2. Записати 3дієслова неозначеної форми і
скласти з ними речення.
IV рівень ( 3 бали)
Написати твір-мініатюру «Чи заслуговую я
називатися справжнім другом»
ІІ варіант
І рівень( 3 бали)
1. Який розділ про мову вивчає дієслово?
а) синтаксис; б) пунктуація; в) морфологія;
г)орфографія;
2. Дієслово означає …
а) ознаку предмета; б) дію або стан предмета;
в) називає предмет; г) ознаку дії предмета
3. Вибрати рядок, у якому записані лише
дієслова.
а) малий, скоро, прискакати, буде писати;
б) прийде, буде робити, співатиму, летів;
в) оминув, пришили, сказав, малюнок;
г) зіпсований, гарний, призвичаїтись, жовтіє.
4. Дієслово має такі форми:
а) дієприкметник, дієприслівник, особове
дієслово, безособове дієслово на –но, -то;
б) особове дієслово, інфінітив;
в) неозначене дієслово, прислівник,
прикметник, особове дієслово;
г) неозначена форма, особове дієслово,
безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник
5. Вибрати з поданих слів, рядок, у якому
записані лише дієслова майбутнього часу складеної форми.
а) буде летіти, будуть кричати, будеш
допомагати;
б) озветься, писатиме, зазеленіє;
в) малює, співатиме, буде фіксувати;
г) буду накидувати, був, співав.
6. У якому з рядків записані всі часи
дієслова?
а) біжу, дивилися, будемо літати;
б) буде кричати, милуються, приїжджатиме;
в) ясніти, маскував, їхали;
г) надивився, прийшовши, зустріла.
ІІ рівень( 2 бали)
1. Утворити дієслова доконаного і недоконаного
виду: нести, кликати, співати.
2. Записати приклади всіх форм дієслова.
ІІІ рівень( 4 бали)
1. Записати в особах просту, складну і
складену форми дієслова майбутнього часу мовчати.
2. Записати 3 особові дієслова і скласти з
ними речення
IV рівень( 3 бали)
Написати твір-мініатюру «Що я можу зробити для
збереження природи»
Комментарии
Отправить комментарий