Тема уроку. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА. Дієслово (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)



Тема уроку. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА. Дієслово (ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ)
Мета: оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми «Дієслово як частина мови»; перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання дієслів у мовленні; удосконалити навички розпізнавати мовні явища, установлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо.
Форма проведення тематичної контрольної роботи: виконання тестових завдань.
Обладнання: тестові завдання.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення семикласників з темою, метою й завданнями уроку
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
1.     Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань.
2.     Виконання тестових завдань.
 1. Переписати, подані в дужках дієслова ставлячи в потрібній часовій формі. Визначити час і вид кожного з дієслів.
 Барвінок – вічн…зелена трав…яниста рослина, лис…тя якої (зберігати) зелений колір навіть під снігом. Живуч…сть і витриваліст… барвінка, його красу (оспівувати) у багатьох народних піс…нях. З давніх…давен барвінок (стати) символом молодос…ті, кохан…я та шлюбу.
 2. Подані дієслова поставити у формі третьої особи множити теперішнього чи майбутнього часу і записати у дві колонки за дієвідмінами.
 Навчити, блищати, жовтіти, сидіти, нищити, плести, робити, вимикати, дзвеніти, цінити, точити, лікувати, дружити, вабити, в’язати, виходити.
 3. Переписати, розкриваючи дужки.
 (Не)гайся у добрі. (Не)обізлися в горі. (Не)війся у вітрах. І (не)брудни свій путь. (Т.Севернюк.) У мене так серце закам’яніло, що я вже й плакати (не)здужав. (О.Кониський.) Люби життя, але умій при цьому ти (не)навидіть всяку цвіль і гнидь. (Л.Забашта.) Я ніколи (не)стомлюся жити, і життя мені (не)розлюбить. (Ф.Мисик.) Я (не)стямився, коли роса, а далі й вечір упали на діброви. (М.Стельмах.)
 4. Записати речення, виписати 3 дієслова, зробити їх морфологічний розбір:
 Посадіть калину в чистім полі! Хай вона освятить час.
 Зазирни у дзеркало – і побачиш людину, яку ти міг би зробити кращою.
ІV. Організований збір зошитів для тематичних контрольних робіт
V. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання тестових завдань
VI. Домашнє завдання
Скласти шість завдань за темою «Дієслово» на встановлення відповідності.









І варіант

 І рівень ( 3 бали)
 1. Який розділ про мову вивчає частини мови?
 а) синтаксис; б) пунктуація; в) морфологія; г) орфографія;
 2. Дієслово відповідає на питання…
 а) де? коли?; б) хто? що?; в) що робить? що зробить? г) який? яка? яке?
 3. Вибрати рядок, у якому записані лише дієслова.
 а) читати, малювання, їздити, летіти.
 б) швидко, спішити, скакати, хворіти;
 в) прийшла, зійшли, співають, зеленіє.
 г) ясніє, зелень, швидкий, якісно.
 4. Дієслово має такі форми:
 а) неозначена форма, особове дієслово;
 б)дієприкметник, дієприслівник;
 в) неозначена форма, інфінітив, особове дієслово;
 г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник.
 5. Вибрати з поданих слів, рядок, у якому записані лише дієслова майбутнього часу складної форми.
 а) сміятись, буду ходити, прийду;
 б) писатимемо, торгуватимуть, цікавитимуться;
 в) приїду, зайду, шепче;
 г) будемо читати, привітають, скакатимуть.
 6. У якому з рядків записані всі часи дієслова?
 а) малюватиму, дивлюся, прийшов;
 б) об’їхав, буде читати, кричатиме;
 в) дивиться, благав, читати;
 г) зробить, закликав, співатиме.
 ІІ рівень( 2 бали)
 1. Утворити дієслова доконаного і недоконаного виду: брати, .їхати, зеленіти.
 2. Записати приклади всіх форм дієслова.
 ІІІ рівень( 4 бали)
 1. Записати в особах просту, складну і складену форми дієслова майбутнього часу варити.
 2. Записати 3дієслова неозначеної форми і скласти з ними речення.
 IV рівень ( 3 бали)
 Написати твір-мініатюру «Чи заслуговую я називатися справжнім другом»











ІІ варіант

 І рівень( 3 бали)
 1. Який розділ про мову вивчає дієслово?
 а) синтаксис; б) пунктуація; в) морфологія; г)орфографія;
 2. Дієслово означає …
 а) ознаку предмета; б) дію або стан предмета; в) називає предмет; г) ознаку дії предмета
 3. Вибрати рядок, у якому записані лише дієслова.
 а) малий, скоро, прискакати, буде писати;
 б) прийде, буде робити, співатиму, летів;
 в) оминув, пришили, сказав, малюнок;
 г) зіпсований, гарний, призвичаїтись, жовтіє.
 4. Дієслово має такі форми:
 а) дієприкметник, дієприслівник, особове дієслово, безособове дієслово на –но, -то;
 б) особове дієслово, інфінітив;
 в) неозначене дієслово, прислівник, прикметник, особове дієслово;
 г) неозначена форма, особове дієслово, безособові форм на -но, -то, дієприкметник, дієприслівник
 5. Вибрати з поданих слів, рядок, у якому записані лише дієслова майбутнього часу складеної форми.
 а) буде летіти, будуть кричати, будеш допомагати;
 б) озветься, писатиме, зазеленіє;
 в) малює, співатиме, буде фіксувати;
 г) буду накидувати, був, співав.
 6. У якому з рядків записані всі часи дієслова?
 а) біжу, дивилися, будемо літати;
 б) буде кричати, милуються, приїжджатиме;
 в) ясніти, маскував, їхали;
 г) надивився, прийшовши, зустріла.
 ІІ рівень( 2 бали)
 1. Утворити дієслова доконаного і недоконаного виду: нести, кликати, співати.
 2. Записати приклади всіх форм дієслова.
 ІІІ рівень( 4 бали)
 1. Записати в особах просту, складну і складену форми дієслова майбутнього часу мовчати.
 2. Записати 3 особові дієслова і скласти з ними речення
 IV рівень( 3 бали)
 Написати твір-мініатюру «Що я можу зробити для збереження природи»

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Літературні диктанти "Захар Беркут" Івана Франка

Елементи незвичайного в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Своєрідність композиції твору. Особливості її мови та символіка образів-жителів країни.

Склад. Правила переносу з рядка в рядок.