Календарно-тематичнепланування для 8-го класу складеновідповідно до Програми для загальноосвітніхнавчальнихзакладів. Українськамова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, В.І.Новосьолова, М.І.Пентилюк, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зізмінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).



8  к л а с

Українська мова

(105 год, 3 год на тиждень)

Календарно-тематичнепланування для 8-го класускладеновідповідно до Програми для загальноосвітніхнавчальнихзакладів. Українськамова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, В.І.Новосьолова, М.І.Пентилюк, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зізмінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

І  с е м е с т р

Пор.
Дата
Зміст програмового матеріалу
Примітки
Вступ
1

Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу.

Повторення та узагальненнявивченого. Пунктуація
2

Урок мовленнєвогорозвитку.Повтореннявідомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типимовлення; засобиміжфразовогозв’язку в тексті.

3

Лексикологія. Фразеологія.Редагування речень, що містять  неправильно відтворені або недоречно вжиті фразеологізми.

4

Морфологія й орфографія.

5

Тренувальні вправи.

6

Основні правила правопису(за вибором учителя).

7

Тренувальні вправи.

Синтаксис. Пунктуація
8

Словосполучення. Будова й види словосполучень за способом вираження головного слова. 

9

Тренувальні вправи.

10

Урок мовленнєвогорозвитку.Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Особливості




Будови опису пам’ятки історії й культури. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії й культури.

11

Речення прості й складні(повторення), двоскладні й односкладні.

12

Тренувальні вправи.

13

Граматична помилка та умовне позначення її (практично).

14

Контрольний диктант.

15

Аналіз контрольного диктанту

Просте речення. Двоскладне речення
16

Головні й другорядні члени речення.

17

Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Складання тексту листа запрошення на відкриття шкільного краєзнавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника історичній особі) з уживанням речень із простими та складними підметами.

18

Способи вираження присудка. Простий і складений присудок (іменний і дієслівний).

19

Узгодження головних членів речення.

20

Тире між підметом і присудком.

21

Урок мовленнєвого розвитку.Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.

22

Речення поширені і непоширені(повторення).

23

Порядок слів у реченні. Логічнийнаголос.

24

Урок мовленнєвого розвитку. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі.

25

Означення, додаток і обставини як другорядні члени речення (повторення).

26

Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки.

27– 28

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок.


29

Види обставин (за значенням), способи вираження їх.

30

Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами.

31

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Просте речення. Двоскладне речення».

32

Тренувальні вправи.

33

Контрольна робота. Синтаксис. Пунктуація. Просте речення. Двоскладне речення (тестування).

34

 Аналіз контрольної роботи

Односкладніпростіречення. Неповніречення
35

Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка.

36

Односкладне речення як частина складного речення.

37

Означено-особові та узагальнено-особові речення. Добір для постерів-мотиваторів актуальних девізів (цитат), виражених означено-особовими реченнями.

38

Тренувальні вправи.

39

Неозначено-особові.

40

Безособовіречення.

41

Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета (називні).

42

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням називних речень для позначення місця.
Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.

43

Повні й неповніречення.

44

Тире в неповнихреченнях.

45

Узагальнення й систематизаціявивченого з теми
«Односкладніпростіречення. Неповніречення».

46

Тренувальні вправи

47

Контрольна робота. Просте речення. Двоскладне речення. Односкладні прості речення. Неповні речення (тестування).

48

Аналіз контрольної роботи

49–
50

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі з використанням неповних речень та односкладних речень.


51

Повторення та узагальнення вивченого. 

ІІ  с е м е с т р

Речення з однорідними членами
52

Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком).

53

Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові). 

54

Урок мовленнєвого розвитку. Конспект прочитанного науково-навчального тексту; тематичні виписки.

55

Кома між однорідними членами речення.

52

Читання мовчки текстів різнихстилів, щомістять однорідні члени речення.

57

Поширені і непоширеніоднорідні члени речення.

58

Речення з кількома рядами одноріднихчленів. Складання тексту для розміщення на шкільному веб-сайті про корисні для школярів лінгвістичні онлайн-словники (з використанням речень, ускладнених однорідними членами).

59

Однорідні й неоднорідні означення.

60

Тренувальні вправи

61

Урок мовленнєвогорозвитку. Особливостібудовиописумісцевості. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому




стилі (за складним планом) з використаннямречень, ускладнениходнорідними членами речення.

62

Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення).

63

Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

64

Урок мовленнєвогорозвитку. Діловіпапери. План роботи.

65

Узагальнення й систематизаціявивченого з теми «Речення з однорідними членами».

66

Тренувальні вправи

67

Контрольний диктант.

68

Аналіз контрольного диктанту

Реченнязізвертаннями, вставними словами  (словосполученнями, реченнями)
69

Звертаннянепоширені й поширені.

70

Риторичне звертання. Розділові знаки при звертанні.

71

Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словосполучень за значенням.

72

Тренувальні вправи

73

Розділові знаки при вставних словах (словосполученнях, реченнях).

74

Урок мовленнєвого розвитку. Складання та розігрування діалогу-розпитування або домовляння (телефонної розмови) з використанням вставних слів (словосполучень, речень).

75

Розділові знаки при звертанні і вставних словах.

76– 77

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом).


78

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)».

79

Тренувальні вправи

80

Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними словами
(словосполученнями, реченнями) (тестування). 

81

Аналіз контрольної роботи

Речення з відокремленими членами
82

Поняття про відокремлення. Відокремленідругорядні члени речення. Розділові знаки при відокремлених членах речення.

83

Урок мовленнєвого розвитку. Інтерв’ю в публіцистичномустилі.

84

Відокремлені означення. 

85

Тренувальні вправи.

86

Відокремлені прикладки.

87

Тренувальні вправи.

88

Відокремлені додатки.

89

Тренувальні вправи.

 90

Відокремленіобставини.

 91

Тренувальні вправи.


92

Складання допису  дискусійного характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку – інтернет?» з використанням відокремлених обставин.

93– 94

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням відокремлених означень та обставин.

95– 96

Відокремлені уточнювальні члени речення.


97

Узагальнення й систематизаціявивченого з теми «Речення з відокремленими членами».

98

Контрольна робота.Речення з відокремленими членами (тестування).

99

Аналіз контрольної роботи.

Повторення в кінці року відомостей про простеречення
100

Словосполучення. Речення, його види.

101

Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки.

102

Головні та другорядні члени речення.

103–
104

Розділові знаки у простому ускладненому реченні.


105

Підсумковий урок. 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Літературні диктанти "Захар Беркут" Івана Франка

Елементи незвичайного в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Своєрідність композиції твору. Особливості її мови та символіка образів-жителів країни.

Склад. Правила переносу з рядка в рядок.