Календарно-тематичнепланування для 8-го класу складеновідповідно до Програми для загальноосвітніхнавчальнихзакладів. Українськамова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, В.І.Новосьолова, М.І.Пентилюк, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зізмінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
8 к л а с
Українська мова
(105 год, 3 год на тиждень)
Календарно-тематичнепланування для 8-го
класускладеновідповідно до Програми для
загальноосвітніхнавчальнихзакладів. Українськамова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова,
Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, В.І.Новосьолова, М.І.Пентилюк, А.С.Пономаренко,
К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зізмінами, затвердженими наказом МОН № 804 від
07.06.2017 р.).
І с е м е с т р
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Вступ
|
|||
1
|
Мова – найважливіший засіб спілкування,
пізнання і впливу.
|
||
Повторення та
узагальненнявивченого. Пунктуація
|
|||
2
|
Урок мовленнєвогорозвитку.Повтореннявідомостей про мовлення, текст, стилі, жанри
й типимовлення; засобиміжфразовогозв’язку в тексті.
|
||
3
|
Лексикологія.
Фразеологія.Редагування речень, що містять
неправильно відтворені або недоречно вжиті фразеологізми.
|
||
4
|
Морфологія й орфографія.
|
||
5
|
Тренувальні вправи.
|
||
6
|
Основні
правила правопису(за вибором учителя).
|
||
7
|
Тренувальні
вправи.
|
||
Синтаксис. Пунктуація
|
|||
8
|
Словосполучення. Будова й види
словосполучень за способом вираження головного слова.
|
||
9
|
Тренувальні вправи.
|
||
10
|
Урок мовленнєвогорозвитку.Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне,
критичне. Особливості
|
Будови опису пам’ятки історії й
культури. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії й культури.
|
|||
11
|
Речення прості
й складні(повторення), двоскладні й
односкладні.
|
||
12
|
Тренувальні вправи.
|
||
13
|
Граматична помилка
та умовне позначення її (практично).
|
||
14
|
Контрольний диктант.
|
||
15
|
Аналіз
контрольного диктанту
|
||
Просте речення. Двоскладне речення
|
|||
16
|
Головні й
другорядні члени речення.
|
||
17
|
Підмет і
присудок. Способи вираження підмета. Складання тексту листа запрошення
на відкриття шкільного краєзнавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника
історичній особі) з уживанням речень із простими та складними підметами.
|
||
18
|
Способи вираження присудка. Простий і складений присудок
(іменний і дієслівний).
|
||
19
|
Узгодження
головних членів речення.
|
||
20
|
Тире
між підметом і присудком.
|
||
21
|
Урок мовленнєвого розвитку.Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та
іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу
в науковому стилі.
|
||
22
|
Речення поширені і непоширені(повторення).
|
||
23
|
Порядок слів у реченні. Логічнийнаголос.
|
||
24
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису
пам’яток історії й культури в художньому стилі.
|
||
25
|
Означення,
додаток і обставини як другорядні члени речення (повторення).
|
||
26
|
Прикладка як
різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки,
що беруться в лапки.
|
||
27– 28
|
Уроки
мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного
тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі
(за простим або складним планом) з використанням прикладок.
|
||
29
|
Види обставин
(за значенням), способи вираження їх.
|
||
30
|
Порівняльний зворот. Виділення
порівняльних зворотів комами.
|
||
31
|
Узагальнення
й систематизація вивченого з теми «Просте речення. Двоскладне
речення».
|
||
32
|
Тренувальні вправи.
|
||
33
|
Контрольна робота.
Синтаксис. Пунктуація. Просте речення. Двоскладне речення (тестування).
|
||
34
|
Аналіз контрольної роботи
|
||
Односкладніпростіречення.
Неповніречення
|
|||
35
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка.
|
||
36
|
Односкладне речення як частина складного речення.
|
||
37
|
Означено-особові та узагальнено-особові речення. Добір
для постерів-мотиваторів актуальних девізів (цитат), виражених
означено-особовими реченнями.
|
||
38
|
Тренувальні
вправи.
|
||
39
|
Неозначено-особові.
|
||
40
|
Безособовіречення.
|
||
41
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета
(називні).
|
||
42
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Усний твір-опис
пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим
або складним планом) з використанням називних речень для позначення місця.
Складання й
розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач
(матеріалів відеохостинга YouTube),
присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.
|
||
43
|
Повні й
неповніречення.
|
||
44
|
Тире в неповнихреченнях.
|
||
45
|
Узагальнення
й систематизаціявивченого з теми
«Односкладніпростіречення.
Неповніречення».
|
||
46
|
Тренувальні
вправи
|
||
47
|
Контрольна
робота. Просте речення.
Двоскладне речення. Односкладні прості речення. Неповні речення (тестування).
|
||
48
|
Аналіз контрольної роботи
|
||
49–
50
|
Уроки
мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й
культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі з
використанням неповних речень та односкладних речень.
|
||
51
|
Повторення та узагальнення
вивченого.
|
ІІ с е м е с т р
Речення з однорідними членами
|
|||
52
|
Однорідні
члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком).
|
||
53
|
Смислові відношення між
однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові).
|
||
54
|
Урок мовленнєвого розвитку. Конспект прочитанного науково-навчального тексту;
тематичні виписки.
|
||
55
|
Кома між однорідними
членами речення.
|
||
52
|
Читання мовчки
текстів різнихстилів, щомістять однорідні члени речення.
|
||
57
|
Поширені і непоширеніоднорідні члени речення.
|
||
58
|
Речення з кількома рядами одноріднихчленів. Складання
тексту для розміщення на шкільному веб-сайті про корисні для школярів
лінгвістичні онлайн-словники (з використанням речень, ускладнених однорідними
членами).
|
||
59
|
Однорідні й неоднорідні означення.
|
||
60
|
Тренувальні вправи
|
||
61
|
Урок мовленнєвогорозвитку. Особливостібудовиописумісцевості. Усний
твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і
вражень у художньому
|
стилі (за
складним планом) з використаннямречень, ускладнениходнорідними членами
речення.
|
|||
62
|
Узагальнювальні
слова в реченнях з однорідними членами (повторення
й поглиблення).
|
||
63
|
Двокрапка й
тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
||
64
|
Урок мовленнєвогорозвитку. Діловіпапери. План роботи.
|
||
65
|
Узагальнення
й систематизаціявивченого з теми «Речення з однорідними членами».
|
||
66
|
Тренувальні
вправи
|
||
67
|
Контрольний диктант.
|
||
68
|
Аналіз
контрольного диктанту
|
||
Реченнязізвертаннями,
вставними словами (словосполученнями,
реченнями)
|
|||
69
|
Звертаннянепоширені
й поширені.
|
||
70
|
Риторичне звертання.
Розділові
знаки при звертанні.
|
||
71
|
Вставні слова
(словосполучення, речення). Групи вставних слів і словосполучень за
значенням.
|
||
72
|
Тренувальні
вправи
|
||
73
|
Розділові
знаки при вставних словах (словосполученнях, реченнях).
|
||
74
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Складання та
розігрування діалогу-розпитування або домовляння (телефонної розмови) з
використанням вставних слів (словосполучень, речень).
|
||
75
|
Розділові
знаки при звертанні і вставних словах.
|
||
76– 77
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний стислий письмовий
переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
(за складним планом).
|
||
78
|
Узагальнення
й систематизація вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами
(словосполученнями, реченнями)».
|
||
79
|
Тренувальні
вправи
|
||
80
|
Контрольна
робота. Речення з
однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними словами
(словосполученнями,
реченнями) (тестування).
|
||
81
|
Аналіз контрольної роботи
|
||
Речення з відокремленими членами
|
|||
82
|
Поняття про відокремлення.
Відокремленідругорядні члени речення. Розділові знаки при відокремлених
членах речення.
|
||
83
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Інтерв’ю в
публіцистичномустилі.
|
||
84
|
Відокремлені означення.
|
||
85
|
Тренувальні вправи.
|
||
86
|
Відокремлені прикладки.
|
||
87
|
Тренувальні
вправи.
|
||
88
|
Відокремлені додатки.
|
||
89
|
Тренувальні
вправи.
|
||
90
|
Відокремленіобставини.
|
||
91
|
Тренувальні
вправи.
|
Складання
допису дискусійного характеру до блога
«Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку – інтернет?» з використанням відокремлених
обставин.
|
|||
93– 94
|
Уроки
мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці,
села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в
художньому стилі (за складним планом) з використанням відокремлених означень
та обставин.
|
||
95– 96
|
Відокремлені уточнювальні члени
речення.
|
||
97
|
Узагальнення
й систематизаціявивченого з теми «Речення з відокремленими членами».
|
||
98
|
Контрольна робота.Речення з відокремленими членами (тестування).
|
||
99
|
Аналіз
контрольної роботи.
|
||
Повторення в
кінці року відомостей про простеречення
|
|||
100
|
Словосполучення.
Речення, його види.
|
||
101
|
Редагування словосполучень і речень, у яких допущено
граматичні помилки.
|
||
102
|
Головні та
другорядні члени речення.
|
||
103–
104
|
Розділові
знаки у простому ускладненому реченні.
|
||
105
|
Підсумковий урок.
|
Комментарии
Отправить комментарий